Facebook hirdetés kisokos

Olvasási idő: 4-5 perc

Facebookon hirdetni 2020-ban alapvetőnek kell lennie minden vállalkozás számára. Ennek ellenére a többségük még mindig csak a hagyományos eszközökre támaszkodik (ismerős ajánlása, helyi facebook csoportok), így elesve több száz potenciális vásárlótól.

Ha te nem szeretnél közéjük tartozni, akkor most szánj erre a cikkre 5 percet és fedezd fel az igazi aranybányát: a fizetett hirdetéseket.

#1 Barátkozás a hirdetéskezelővel

A Facebook hirdetéskezelőjéből fogod irányítani a kampányaidat, illetve itt találsz meg róluk minden adatot. 

hirdeteskezelo
Így néz ki a Hirdetéskezelő (ez a fiók jelenleg inaktív, ezért vannak kitakarva az adatok)

Ezen a felületen tudsz létrehozni hirdetéseket, amelyeknek 3 szintje van: kampány, hirdetéssorozat és hirdetés.

A kampányon belül tudod beállítani annak célját (pl.: vásárlás, forgalom a weboldalra) és a költségkeretet, a hirdetéssorozatnál a célcsoportodat és az elhelyezéseket (pl.: csak hírfolyamban vagy sztorikban is), a hirdetéseknél pedig értelemszerűen a hirdetés megjelenését: képek, videó, szöveg, link.

Hamarosan erről egy teljes cikkünk is megjelenik, addig is ha teheted tanulmányozd át magadtól.

#2 A tökéletes célcsoport megtalálása

A Facebook szinte jobban ismer minket, mint mi magunkat. Ha ismered a buyer personádat (egy tipikus vásárlód jellemzőit), akkor könnyű dolgod van, mert könnyedén meghatározhatod a közönséged. A lehetőségeid szinte korlátlanok: hirdethetsz a városodban és környékén, célozhatsz felsővezetőként dolgozó férfiakra vagy a sport iránt érdeklődőkre.

A célközönséget 3 fő szempont alapján tudod kategorizálni:

  1. Demográfiai adatok (pl.: végzettség szintje, jövedelem, családi állapot)
  2. Érdeklődési kör (pl.: utazás, marketing, sport)
  3. Magatartások (pl.: mobilhasználat, gyakran utazó személy)

Az igazi érték azonban abban van, hogy ezeket tudod kombinálni / bizonyos csoportokat kizárni a célzásodból. Például a képen az látható, hogy a célzott ember érdeklődik a környezetvédelem VAGY a természetvédelem iránt (tehár bármelyik lehet) ÉS érdeklődik a karkötők iránt (tehát ennek kötelező teljesülnie).

Elsőként nehéz megtalálni, ezért pirossal kiemeltem a célközönség szűkítésének lehetőségét

Azonban akkor sem kell aggódnod, ha nem tudod pontosan kiket célozz be. Adj meg egy tágabb érdeklődési kört (például ha sportszereket árulsz akkor a sport iránt érdeklődőket) és kísérletezz. Érdemes nagyobb célközönséget ilyenkor megadni, ugyanis a Facebook algoritmusa nagyjából az első héten van a tanulási fázisban – ilyenkor tanulja meg, hogy ki a potenciális vásárlód. Éppen ezért az elején célszerű kicsit kisebb költségvetéssel kezdeni, majd ha úgy tűnik hogy megtaláltuk a megfelelő közönséget, akkor ajánlott skálázni a költségvetést (kb 30-40%-kal, ugyanis efölött újrakezdődik a tanulási fázis).

A kísérletezéshez van egy profi módszer is, ezt majd a #4-es pontban találod.

#3 Az ügyfélszerző hirdetés receptje

Hirdetést bárki tud írni, azonban vannak bevált stratégiák amelyekkel jelentősen megnöveled az esélyed a profitra. 

1.Kép (de inkább videó)
A Facebook szereti a színes, barátságos képeket (például utazós fotók). Egyrészt azért mert ezek kevésbé tűnnek hirdetésnek, másrészt azért mert az emberek is hajlamosabbak ezekre megállítani a görgetést. Ugyanez igaz a videókra is, azonban ezeket még jobban szereti a facebook és sokkal jobb elérésekkel is jutalmazza, ezért érdemes ezekre ráállni.

 

2. Figyelemfelkeltő szöveg
Indíts például egy költői kérdéssel “Idegesít a hátfájásod?” (még jó, hogy igen) vagy akár ajánlj azonnali megoldást a problémájukra “Megszüntetjük a hátfájásod, már holnaptól”. Írd le röviden, hogy mindezt hogyan éred el, még jobb ha ezt egy történetben meséled el (pl.: egy sztori az egyik ügyfeledről akinek megoldottad a problémáját – hogyan?). Ha tudsz, támaszkodj adatokra és helyezd előtérbe a szolgáltatásod előnyeit (és nem jellemzőit, ez fontos!).

 

3. Call to action (kattintásra késztető főcím)
Ide írhatsz hasonlót mint az előbb említett azonnali megoldás (“Megszüntetjük a hátfájásod, már holnaptól”), de például webshop esetében egy kuponkódot is felajánlhatsz. Használhatsz emojikat is hogy színesebbé tedd a szöveged, de csak óvatosan velük – a kevesebb néha több.

 
+Bónusz: nyugodtan inspirálódj a versenytársak hirdetéseiből (külföldről még jobb lehet) és ha találsz egy jól teljesítőt, akkor elemezd ki hogy te mit ültethetnél át a sajátodba. 2018 óta a Facebooknak saját eszköze is van erre, ahol egy oldalra keresve láthatod annak hirdetéseit, néhol még a költségkeretet is (társadalmi vagy politikai hirdetéseknél).

#4 A/B tesztelés

Az egyik leghatásosabb eszköz a konverziód növelésére: egy hirdetésből több változatot készíthetsz a hirdetéskezelőben. Tesztelhetsz például különböző képeket, célközönséget, főcímet vagy elhelyezéseket. A teszt végén a Facebook összesíti az eredményeket és segít neked kiválasztani a jobban teljesítőt. Így érhetsz el szuperül optimalizált hirdetéseket, amelyek simán megduplázhatják a bevételedet.

A kampány létrehozásánál már ki is választhatod az A/B teszt készítését

Ha úgy érzed értékes volt számodra ez a cikk:

Kövess minket Facebookon és Instagramon, esetleg oszd meg ezt a bejegyzést a hasonló gondolkodású barátaiddal. Ha pedig úgy érzed, hogy király ez a Facebook marketinges dolog, de nincs rá időd vagy érzéked hozzá, akkor írj nekünk egy üzenetet és beszéljünk.

Köszönjük a figyelmed!